donderdag 24 november 2011

A New Born MoM, aan het bloggen.

Ja Ja,
Ook ik ben maar aan het bloggen geslagen..
Iedereen zegt maar, alles staat op internet, je hele leven.
Niks is meer prive met de social media als facebook, hyves en twitter.
En om het nog eens erger te maken ga ik mijn gedachten delen via een blog!

Sinds 1 augustus ben ik moeder geworden van een prachtige zoon!
Hayden Dinant van den Berg.
En als "new born mom" staat je leven werkelijk niet stil!
De nachtelijke flesjes, poepluiers en alle gesjouw als je ook maar iets simpels wilt doen als even op visite gaan ergens. Dus ik dacht mijn belevenissen maar te gaan delen met degene die zich genoeg vervelen om het te lezen.

Oh, en mijn grammatica is niet al te best, dus ik stel voor dat je dat erbij voor lief neemt :)

Dus, ik woon nu ruim 2 en half jaar samen, en we zijn dus onlangs trotse ouders geworden.
En omdat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om snoezige diertjes laten staan hebben we ook 3 katten, hadden we 2 goudvissen en een konijn. De goudvissen zwemmen ergens bij de waterzuivering denk ik, en het konijn is geadopteerd door een lieve mevrouw die we niet kennnen. Hoe weet je dan of ze lief is? Geen idee!

Ik werk dus als Office Assistent bij een bedrijf in Bunnik. En office assistent is dus eigelijk een duur woord voor manusje-van-alles. De post, de mail, de telefoon, de receptie, de facturen, de vergaderingen, de lunch enz enz..
Er worden ook dagelijks pakketjes bezorgd door jongens van DHL, TNT en nog zo'n postorder bedrijf. Allen, stuk voor stuk de slimste niet.
Wekelijks hang ik weer aan de telefoon om de pakketjes die verkeerd bezorgd zijn, naar hun rechtmatige eigenaar te laten komen.
En als je vraagt, wat voor bedrijf is he waar je werkt?
Tjah, een oud, stoffig familiebedrijf die iets doet in techniek, en machines, en dingen maken, en detacheren van ingeneurs, en technisch tekenaars, en landmetingen en pff... zoiets?!
Ze doen echt zoveel! et enige voorbeeld dat ik kan geven is;
ken je die cupjes van je waxinelichtjes? Nou die hebben zij ontworpen en maken zij machines voor.
Oh en ze maken ook vliegtuigonderdelen.. :s
Anyway, ik werk er met veel plezier. En weet wat ik moet doen.  Lijkt me niet al geheel overbodig.

Leroy is helaas tegenwoordig "stay-home-dad" en is hard opzoek naar werk.
Wat dan wel weer fijn is, is da het eten lekker klaar staat als ik thuis kom en het huis gezogen.
En Hayden is lekker de hele dag met papa in de weer.

Net onze kleine man naar bed gebracht, wat altijd weer een heel gevecht is om hem aan te kleden. Maar wel erg lekker dat hij na de fles dan altijd gelijk slaapt en papa en mama wat quality time hebben die we vaak bank hangend/tvkijkend of wii'end doorbrengen. Even weer onszelf. Geen mama of papa, geen flesjes en luiers, geen werk, geen druk, geen zorgen. Even een paar uurtjes genieten van niks!
Tot de volgende ochtend het riedeltje weer begint en hayden om half 8 (standaard) wakker word. maakt niet uit of hij de nacht heeft doorgeslapen, of 'snachts nog even bedacht dat hij honger had, half 8 word hij wakker.
Maar weer zo snoezig als je hem optild en gelijk alles goed is. Je hem lekker knuffelt en hij je toelacht, dan is alles weer goed!

Na de geboorte zei ik dat ik werkelijk bevallen was van mijn hart. Want hayden is mijn hart, met een luier om!
En zo voelde het. Want ik miste hem in mij, verbonden aan mij, en wist gelijk dat ik nooit meer zonder hem zou kunnen leven..

2 opmerkingen:

  1. als eerste blog volger hihi ook meer een dikke knuf als reactie!!!!

    liefs jennifer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, Mai! Echt goed en leuk ook voor later om dan je beslommeringen als kersverse moeder terug te lezen. Ik houd je in de gaten hier :-)

    Liefs,
    Fenne

    BeantwoordenVerwijderen