donderdag 1 december 2011

Supermam in de verdeling..

Als mens heb je een beperkte voorraad aan energie.
Als moeder heb je honderduizend dingen waaronder je je energie wilt verdelen..

Je wilt graag fantastisch presteren op het werk, je  daar bewijzen.
Je staat vroeg op, wilt er op je best uitzien en rijd vol goede moed de spits in.
Je wilt de beste mama zijn ter wereld, je kindje de hele dag gelukkig zien en maken. Vermaken, lief hebben, knuffelen, spelen en absoluut niet horen huilen.
Je wilt de geweldigste vrouw zijn die er bestaat voor je vriend.
Lief, grappig, zorgzaam, zijn beste vriendin zijn, maar ook zijn vrouw.
De boodschappen moeten gedaan worden en daarvoor moet bedacht worden wat er allemaal gehaald moet worden.
Vergeet je social life niet, want een date met de vriendinnen mag niet uitblijven!
Alles word al zo vooruit geschoven.
Ook nog de verjaardagen die je hebt en daarvoor de nodige cadeautjes die je moet verzinnen en kopen.
En absoluut de familie niet te vergeten! Oma hier, oma daar.. Tante hier, opa daar..

Het huishouden doet zichzelf ook niet.. De was stapeld zich op,
er word steeds minder gestreken, de wc poetst zichzelf niet,
en met 3 katten is er altijd te veel haar in huis!

En dan moet je uiteraard jezelf niet vergeten zeggen ze dan!
Zou je niet een moord doen om de hele dag in je joggingbroek te hangen en ongestoord chickflicks willen kijken? Of een heerlijk boek kunnen lezen in je luie stoel..
Af en toe een paar uurtjes "Mai"-tijd zou wel fijn zijn..
Gelukkig heb ik zo'n lieve vriend waarvan ik zeker 2x in de week lekker mag uitslapen als ik vrij ben.
Dat ga ik echt missen als hij straks weer moet werken.
Dan moet ik dat beetje energie dat ik heb nog meer verdelen!

Chaos in mijn hoofd, maar uiteindelijk komt altijd alles goed en lig ik uigeteld en voldaan lekker in mijn bedje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten